رهنما

رسانه هیئت هفتگی حضرت علی اکبر (ع)

رهنما

رسانه هیئت هفتگی حضرت علی اکبر (ع)


بسم الله الرحمن الرحیم

"وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ"

صدق الله العلی العظیم.


گاه نوشت های جمعی "رهنما" ، رهنما محفل نوشتن و به اشتراک گذاشتن محتوا توسط دانشجویانی‌ست با دغدغه های دینی و انقلابی و البته در حوزه های گوناگون اجتماعی که هر یک برای جهاد علمی و عملی خود تلاش میکنند. زیر لوای حضرت ارباب به نام جوان رشید او حضرت علی اکبر (ع).

نویسندگان

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

کتاب المراقبات 
برنامه کامل خودسازی

خوب است در ابتدای هر ماه نگاهی به این کتاب ارزشمند بیاندازیم.

برای ماه مبارک رمضان تصمیم داریم تا قسمتی از کتاب را هر روز دهه اول ماه مبارک برای دوستان هیئت حضرت علی اکبر (ع) به اشتراک بگذاریم.








روز اول :

۱. ماه مبارک رمضان ماه خدا و موسم عبادت است.
۲. کسب معرفت نسبت به حق رمضان و مهمانی الهی.
۳. معنی روزه گرفتن، درک اخلاص در همه حرکات و سکنات است.
۴. ماه مبارک رمضان ‌بهار دعا و تلاوت قرآن است. 
۵. به جا آوردن نوافل و نمازهای مستحبی.
۶. تطهیر قلب به توبه‌ای صادقانه.
۷. تطهیر طعام، لباس، مکان و همه حرکات و سکنات - به پرداخت خمس مال و اداء دین و بدهکاری‌ها -
۸. تحصیل شرایط دعا و مناجات کند.
۹. رسول خدا بر سجده‌های طولانی در این ماه سفارش فرموده‌اند.
۱۰. دعا برای حضرت ولی‌عصر - ارواحنا فداه -؛ در خلال شب و روز بگوید:

"الّلهمّ اَرِنا فیهِ، وَ فی اَهلِ بَیتِهِ، وَ شیعَتِهِ وَ رَعِیّتِهِ، وَ عامَّتِهِ وَ خاصَّتِهِ ما یَأمَلُ، وَ فی اَعدائِهِ ما یَحذَرونَ، وَ مُنَّ عَلَینا بِطاعَتِهِ وَ رِضاهُ، وَ اَلحِقنا بِشیعتِهِ المُقَرّبین، وَ اَولِیائِهِ السّابقینَ، وَ صلّ عَلَیهِ وَ عَلی آبائِهِ الطّاهِرینَ، بِجَمیعِ صَلَواتِکَ، یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ."
پروردگارا ! آنچه آن بزرگوار آرزو دارند به ما بنما در خود آن حضرت، در اهل‌بیت‌شان، و شیعیان و زیردستانشان، و نیز آن که از عوام و یا خواص ایشان است. و درباره دشمنان‌شان هرچه را از آن دوری می‌کنند. و بر ما به طاعت و فرمانبرداری و رضای ایشان منت بگذار. و ما را به شیعیان مقرب و اولیاء سبقت گرفته ایشان ملحق ساز. و بر او و بر پدران پاکشان به تمام درودت سلام بفرست. ای از همه مهربان‌تر!

۱۱. دعا و طلب بخشش برای پدر و مادر، معلم و برادران و خواهران و نیز همسایگان و هرکه بر او حقّی دارد، کرده و تمام مؤمنین را در دعای خود شریک سازد. 
۱۲. خوردن سحری مستحب است.
۱۳. هر روز و شب توسل و سلامی مجدد به محضر معصوم آن روز داشته باشد و درخواست رحمتشان کند.
۱۴. به نشاط و گرفتاری و ضعف و توانش نگریسته و از نوافل و مستحبات برترین را اختیار کند.
۱۵. دعاهای بعد از نمازها و و اول شب را ترجیح دهد؛ چون دعای "یا عَلیُّ یا عَظیمُ..."، ‌دعای افتتاح، دعای سحر "اَللّهُمَّ اِنّی اَسئَلُکَ مِن بَهائِکَ..."، دعای ابی حمزه را به عدد نشاط هر شب و بعضی از دعاهای روز را ترک نکند.
۱۶. نمازهای وارده در جمعه‌ها را به جای آورد.
۱۷. تلاوت سوره قدر در سحر و افطار.
۱۸. افطاری دادن به روزه داران.
۱۹. اهل علم، امامت جماعت، وعظ دیگران را پس از پند و اندرز خویش مهم بدانند.


یا علی مددی

۲ نظر ۱۹ تیر ۹۲ ، ۱۶:۵۴
خادم الحسین (مدیریت)



پیرو سفر دوستان هیئت حضرت علی اکبر به شهر مقدس مشهد و زیارت بارگاه مطهر علی ابن موسی الرضا این هفته هیئت تشکیل نمیشود. اما برای عقب نماندن رفقا از سیر تفسیر هیئت آیات متن آیات 1 تا 20 سوره یوسف در اختیار رفقا قرار خواهد گرفت. از هفته پیش رو برای مرور و عمیق شدن بر روی آیات 1 تا 20 سوره یوسف و اگر کسی تامل و تکرار آیات سوره انسان و کوثر را نکرده آن دو سوره را توصیه می کنیم. دوستانی که تهران هستند ان شاءالله وقت تعمق بیشتر و دوستانی که به سفر می آیند در وقت هایی که در آنجا برایشان پیش می آید مرور و تامل روی آیات این سوره را از دست ندهند.

برای دریافت بسته حاوی سوره یوسف از این آدرس :

سوره یوسف1


پ‌ن1: نسخه موبایل برای خواندن بهتر و هم‌چنین استفاده در گوشی های همراه هوشمند تعبیه شده علاوه بر این دقیقا هر صفحه از تفسیر مجمع در یکی از صفحات آن گنجانده شده که روند کتاب اصلی هم برای خواننده ملموس باشد.

پ‌ن2: تابستان فرصت خوبی برای افزودن معارف دینی و مطالعات ما در حوزه های گوناگون است . و از کارهای پایه ای هر بچه شیعه خواندن و فهمیدن قرآن، حال که تابستان است و همچون بستری برای خواندن تفسیر فراهم شده با وقت گذاشتن و توجه از این فرصت به خوبی استفاده کنیم. همچنین فرصت هایی برای مطالعه کتاب هایی که از قبل در نظر داشتیم و میشنویم کتاب هایی سودمند و خوب هستند را هم از دست ندهیم.
در پایان توجه شما را به دیدن و خواندن لینک های زیر جلب میکنم.

رسم کتاب خوانی

خاطره محسن چینی‌فروشان در کتابخانه شخصی رهبرانقلاب


یا علی مددی
۲ نظر ۱۴ تیر ۹۲ ، ۱۲:۲۱
خادم الحسین (مدیریت)